torstai 29. tammikuuta 2015

Kolmas kerta toden sanoi

Kaisa:
Joulukuisen sairastumiseni jälkeen en ole parantunut vieläkään. Yskän poikanen on edelleen jäljellä. Kotona ei välttämättä yskitä, mutta liikkeellä viimeistään. Vanha rakennus ja... Olenko allergisoitunut lähes 11 vuoden liikkeellä olon aikana?
    Olen yrittänyt päästä salille pariin otteeseen, mutta ei siitä sitten ole tullut mitään. Edellinen kerta oli viime lauantai, kun Alvikselle sattui se haaveri. Eilen sitten päätin töiden jälkeen mennä lopultakin sinne salille. Mahdottomasti ei ole intoa ollut, vaikka mukava harrastus onkin. Tiesin aiemmasta kokemuksesta, että tauon jälkeen aloitus on tosi rankkaa. Olen tässä miettinyt sitäkin, että olisi lopettanut koko harrastuksen. Nyt olisi ollut hyvä sauma, kun on ollut taukoa. Arki on kiireistä, ja sali vie aikaa ja voimia. En pohjimmiltaan haluaisi luopua treeneistä. Nyt mietinkin harkkojen vähentämistä. Katsotaan mihin päädyn.

Kun olen ollut paljon kotosalla pentusten takia, niin olen panostanut opintoihini. Tein kaikki Ravitsemus ja liikunta -kurssin tehtävät. Sain väsättyä tekstiä omasta liikkumisestani ja syömisistäni sekä kuvitteellisen kilpahiihtäjän ravitsemuksesta ja sen haasteista. Lisäksi kirjoitin esseen paleoruokavaliosta. Tekstejä on vielä lukematta jonkin verran, niin pitää ottaa kirjoja kätösiin. Opiskelen tämän liikuntakurssin kanssa samaan aikaan ruokakulttuuria. Minulla olisi siis ensi kuussa kaksi tenttiä. Kunhan olen saanut lueskeltua näitä tekstejä, niin sitten pitäisi hypätä vuorostaan koirapuolen opintojen pariin, sillä sain siltä saralta kolmannen moduulin käsiteltäväksi tehtävineen. Minulla on lukematta tekstejä vielä edellisistäkin moduuleista. Asiaa on mahdottoman paljon! Saankohan minä niitä sisäistettyä? Pääkoppaan pitäisi saada soviteltua ihmispuolen ja koirapuolen ravintojutut. Menenkö sekaisin? :)

P.S. Olen mielessäni ajatellut, että Avoimen yliopiston liikuntakurssin opettaja, Jaakko Mursu, on vanhempi, harmaantuva prohvessoori. Ei ole ihan uusi kuva, mutta silti sain todeta, että ei ole: http://www.hmltarmo.org/2007/gallery/sm-mtb_xc/slides/_DSC5504.html


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi:)