perjantai 5. huhtikuuta 2013

Pentukuumetta +Kaisan jorinoita

Riikka:
Minä olen kovasti tutustunut rotuun Briard (Brienpaimenkoira)... ja pentueita etsiskellyt. Nyt näyttäisi siltä, että huomenna menen katsomaan pieniä pentuja:) Kaisankin sain temmattua kaikesta vastustelusta huolimatta mukaan projektiin. Saa siis nähdä kasvaako laumamme piakoin pienellä karvanaamalla. Hiukan jännittää moinen ajatus, onhan tuota puuhaa muutenkin tässä koti-, että työhommien kanssa. Terosta en tiedä onko miten innostunut moisesta ajatuksesta:) Luulen kyllä, että pieni pallero saa hänenkin sydämen sulamaan. On Tero kuitenkin niin paljon kiintynyt näihin koiriin, etten usko että hirmuista riitaa aikaiseksi saadaan.
Minä olen jo suunnitellut kaikenmaailman harrastuksiakin koiran kanssa. Totesin, että esim. jos näyttäisi, että näyttelyissä tulisi menestystä, ei luonnetesti riitäkkään valioitumiseen vaan täytyy olla PK puolen tulos tai ensivuodesta alkaen paimennustestitulos. Minä jo innokkaana tyttönä kyselin miten paimennusporukoihin pääsee mukaan. Elikkäs siinäpä saattaa olla sitten uusi harrastuksemme, jos kaikki palaset loksahtavat hyvin kohdalleen.
Puolassakin olisi ollut melkoisen mielenkiintoinen pentue, ja kasvattajakin vaikutti mukavalta...

Eilen töihin saatiin uudet Royalin hyllyt, kiitos vaan hyllyjen rakentajalle:) Melkoinen puuha niissä näyttää olevan jo tottuneemmallekin tekijälle.
Kannoin eilen ainakin 600 kg kissanhiekkaa ja siirtelin koiranruokasäkkejä. Tänään  jatkuu roudaaminen. En saanut aamulla itseäni millään hereille, kun oli tarkoitus mennä Kaisan kanssa salille. No tänään tulee kuitenkin lihasharjoituksia ihan työmaalla. Aikamoinen homma kun Har-Missa siirtyy periaatteessa kaikki tavarat paikasta toiseen... Huh, sanon minä!

Kaisa:
Har-Min vaa'at on jälleen vaaittu. Totuuden näyttivät. Saadaan puntaroida laitteilla taas muutama vuosi. Ei tulisi heti mieleen, että joku vaaitsee vaakoja työkseen...

Joulukuussa Lasselta saamani kalliit kuulokkeet hajosivat aika pian. Kuului enää toisesta kuulokkeesta... Lasse sanoi, että tuotteella on elinikäinen takuu. Lisäsi kuitenkin, että ainii, unohin täyttää netissä kaavakkeen. Se siitä sitten. Lasse päätti korjata kuulokkeet itse. Napsaisi johtoa ja totesi, että ei hän saakaan korjattua sitä. Ilmeisesti nyt yrittää vaihtaa koko johdon...
Miten minä saankin hajotettua kaikki kuulokkeet? Ja aika hyvin hajottelen myös otsalamppuja. Aina saa Lasse jotain korjailla :) No, loppuun voi todeta, että onneksi itse olen pysynyt suht ehjänä metsässä rymytessäni. Joku päivä on varmaan joku puun oksa silmästä sisässä tai jalka nurin, kun astun monttuun. Jospa ei kuitenkaan :)

P.S. Olin jo unohtanut pentujen katsomisreissun. Päivitetääs tieto kalenteriin :) Olo on vähän sellainen, että tekisi mieli mennä vaan makaamaan sohvalle. Sunnuntainkin olen reissun päällä, kun on Pesosen pentujen katsomista, luolaharkat ja sohvan haku Suonenjoelta. Toki on Pesoskan vauvat mukava nähdä :) Ensi viikolla viikonloppuna ei taida olla mitään. Sohvapaikka on varattu minulle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi:)